به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح دیروز محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت از روند اجرایی راه آهن ساوه-همدان بازدید کرد.
در حاشیه این بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن گفت: مسیر برفگیر تهران-همدان در فصل های پاییز و زمستان و بروز تصادفات رانندگی فراوان در این محور سبب شد تا ساخت راه آهن تهران-همدان در دستور کار قرار گیرد.
جبارعلی ذاکری افزود: این خط ریلی به طول 260 کیلومتر بخشی از پروژه راه آهن سراسری تهران-همدان-سنندج به طول 411 کیلومتر است که زیرسازی آن 96 درصد، روسازی آن 30 درصد و ساختمان ایستگاهها در آن 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن همچنین از اتمام ساخت بخشی از این محور که در زمره پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده است خبر داد و گفت: در این پروژه از تهران تا ساوه به طول 94 کیلومتر در پروژه های اقتصاد مقاومتی قرار داشت که ساخت آن به اتمام رسیده و از مابقی مسیر نیز تا نوبران و کیلومتر 142 مراحل ساخت تمام شده و صبح دیروز معاون محترم رییس جمهور با قطار در این مسیر سیر و بازدید کرد.
ذاکری ادامه داد: این مسیر ریلی علاوه بر حمل و نقل بار و مسافر میان استان های تهران، همدان و کردستان بستر مناسبی را جهت توسعه صنعتی و اقتصادی این شهرها فراهم می آورد و می تواند در ترانزیت کالا و خدمات به همسایگان غربی کشور نیز نقش مهمی را ایفا کند.
وی یادآور شد: راه آهن تهران-همدان با سرعت طرح 160 کیلومتر مسافری و 120 کیلومتر باری در راستای استراتژی اولویت توسعه راه آهن به عنوان حمل و نقلی سبز و ایمن و با رویکرد انتقال جابهجایی مسافران از جاده به ریل به عنوان یکی از اصول مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال اجرا است که تا بهار سال 1396 با اتمام آن بزودی شاهد شنیده شدن صدای سوت قطار در همدان هستیم.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز
....