22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
آسان‌تر به شمال سفر کنیم
 

آسان‌تر به شمال سفر کنیم

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با بهره‌برداری از کریدورهای ارتباطی استان‌های شمالی در دولت تدبیر و امید، آسان‌تر به شمال کشور سفر ‌کنیم.
شنبه، 23 اردیبهشت 1396 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی تسهیل سفر به استان‌های شمالی کشور را یکی از اقدامات مهم در دولت یازدهم برشمرد و گفت:‌ باگشایش گلوگاه‌های ترافیکی منتهی به شمال کشور تا پایان سالجاری بخش عمده‌ای از ترافیک این محورها کاسته می‌شود و علاوه بر کوتاه شدن مسیر و کاهش زمان سفر، ایمنی نیز افزایش خواهد یافت.
وی افتتاح بخشی از این مسیرها طی چهار سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و افزود: بهسازی محور هراز، احداث باند دوم رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر، محور  قزوین- الموت- تنکابن، آزادراه تهران- شمال و آزادراه منجیل رودبار پروژه‌هایی هستند که طی چهار سال گذشته بخش‌هایی از آنها زیرعبور ترافیک قرار گرفته است و عملیات اجرایی و مطالعات بخش‌های باقیمانده نیز تا پایان‌سالجاری به اتمام می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی محور هراز  را یکی از کوتاه‌ترین و زیباترین کریدورهای ارتباطی پایتخت و مرکز کشور به سواحل شمالی دریای خزر برشمرد و عنوان کرد: محور هراز با اتصال پلور- گزنک- بایجان و در انتها شهر آمل دسترسی استان‌های مرکزی را به شمال کشور فراهم می‌کند و طول قابل‌بهره‌برداری آن 101 کیلومتر است.
خادمی پیشرفت فیزیکی این پروژه را تا ابتدای دولت یازدهم 25 درصد عنوان کرد و گفت:‌ با توجه به قرار گرفتن این پروژه در منطقه کوهستانی و صعوبت اجرای عملیات این محور طی چهار سال گذشته 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در حال حاضر 58 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی احداث باند دوم رودهن- فیروزکوه- قائم‌شهر را پروژه‌ی دیگر  در راه‌های منتهی به شمال کشور دانست و خاطرنشان کرد: باند دوم رودهن - فیروزکوه- قائم شهر به طول 187 کیلومتر به دلیل واقع شدن در کریدور شمال به جنوب، مناسبترین کریدور ارتباطی بین مراکز استان های تهران ، سمنان، مازندران و گلستان است که کلیه  بار ترانزیتی استان های مزبور و خصوصاً منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از طریق این کریدور به مناطق مرکزی و جنوبی خصوصاً بنادر جنوب کشور و آبهای گرم خلیج فارس حمل می‌شود.
خادمی افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه نیز تا ابتدای دولت یازدهم 35 درصد  و در دولت یازدهم  به 95 درصد رسیده است و در سال 1396 به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اقدامات صورت گرفته در منطقه یک آزادراه تهران- شمال در طول دولت تدبیر وامید را شایان توجه دانست و گفت:‌ آزادراه تهران- شمال طی 17 سال گذشته، 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و این رقم در این دولت به 83 درصد رسید.
خادمی در خصوص عملیات اجرایی انجام شده در منطقه یک بیان داشت:  این منطقه از تهران تا شهرستانک به طول 32 کیلومتر  از سال 1376 تا ابتدای دولت یازدهم متوسط ماهانه 0/17 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته است و این رقم در دولت یازدهم به 2/9 درصد رسیده است.
وی افزود: منطقه یک آزادراه تهران- شمال دارای 133 جبهه کاری، 7 پیمانکار فعال، بیش از 2 هزار نفر نیروی انسانی فعال و 778 دستگاه ماشین‌آلات است و با به بهره‌برداری  رسیدن این بخش از آزادراه 60 کیلومتر مسیر پایتخت به شمال کشورکوتاه‌تر می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول آزادراه منجیل- رودبار به طول 7 کیلومتر عنوان کرد: اصلی‌ترین گلوگاه ترافیکی ما در این منطقه مربوط به سه کیلومتر حدفاصل منجیل بود که گره‌های ترافیکی شدیدی ایجاد می‌کرد و با گشایش آن ترددها شکل عادی گرفت. هشت کیلومتر باقی‌مانده مربوط به مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه در حوالی شهرستان منجیل است که انشاالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تکمیل آن نیز در دستور کار قرار گرفت.
وی در خاتمه محور قزوین- الموت- تنکابن به طول 158 کیلومتر  را محور مهمی در اتصال استان‌های قزوین و مازندران به یکدیگر برشمرد و گفت:‌ این محور  در ابتدای سال 1392، 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این رقم در طول چهار سال گذشته به 48 درصد رسیده است.
 
 
تصاویر
  • آسان‌تر به شمال سفر کنیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46