22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
تغییر رویکرد در اجرای روسازی
لازمه تحقق توسعه پایدار
 

تغییر رویکرد در اجرای روسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در نهمین همایش قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت:‌ به منظور دستیابی به توسعه پایدار راهی جز تغییر رویکرد در اجرای روسازی از روش‌های سنتی به فناوری‌های مدرن نیست.
ﺳﻪشنبه، 02 آبان 1396 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در نهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با تاکید بر اهمیت حمل و نقل از طریق جاده‌ها گفت: ایران کشوری است که بخش عمده‌ی جا‌به‌جایی بار و مسافر آن از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و همین امر توجه بیشتر بر نحوه اجرای رویه‌های آسفالتی را که موجب کم کردن هزینه‌های جا‌به‌جایی و حمل و نقل است بیشتر نمایان می‌کند.
وی با تاکید بر توجه به فناوری‌های روز دنیا در طراحی مسیر‌ها افزود: انتظار ما از پیمانکاران و مشاوران به عنوان بازوهای قدرتمند اجرایی در پروژه‌های عمرانی این است که به تکنولوژی های روز دنیا در زمینه راهسازی مسلط باشند.
خادمی خاطرنشان کرد: متاسفانه روش های اجرا و ساخت راه‌ها در کشور علیرغم پیدایش تکنولوژی‌های نوین، نسبت به سال‌های قبل تفاوت چندانی نکرده است که این مسئله نیازمند ریسک پذیری جامعه مهندسی است.
 معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار اجرای روش‌های نوین در روسازی شد و عنوان کرد: فناوری‌های روز دنیا  تنها بحث‌های تئوریک نباشد و در عرصه اجرا نیز استفاده از این فناوری‌ها را شاهد باشیم.
خادمی با تاکید بر افزایش 50 درصدی قمیت قیر در روسازی خاطرنشان کرد: در گذشته قیمت قیر تنها 5 درصد از سهم روسازی بود و این رقم در سال 1394 به 50 درصد رسید و با افزایش 3 هزار برابری قیمت قیر چاره‌ای جز تغییر روش‌های اجرا باقی نمی‌‌ماند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از اهمیت بهینه‌سازی تامین قیر در آسفالت صحبت کرد و گفت: سالانه حدود 800 هزار تن قیر از طریق این شرکت در راه‌های کشور استفاده می‌شود و با تغییر رویکرد در اجرا می‌توانیم از جایگزین‌های بهتری همچون سیمان برای صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا و نگهداری بهره‌مند شویم.
وی افزایش کیفیت آسفالت را موجب عمر طولانی‌تر لایه‌های روسازی جاده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی‌ها به دنبال این هستیم تا با استفاده از تکنولوژی‌های روز جهانی کیفیت و عمر روسازی‌های آسفالتی را افزایش دهیم که به صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی منجر می‌شود.
خادمی استفاده از مصالح کوهی به جای مصالح سنگی رودخانه‌ای را جایگزین دیگری برای مخلوط‌های آسفالتی دانست و عنوان کرد: کنترل دقیق طرح اختلاط‌ها و نوع مصالح گاهی بخش اعظمی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.
وی کنترل دستگاه‌های پخت و پخش آسفالت، نحوه حمل و نگهداری آسفالت حین اجرا، کنترل وسایل و تجهیزات پخش، عدم استفاده از ابزار‌های قدیمی و بازنگری در نحوه اجرا را از دیگر اقدامات موثر در این موضوع دانست.
خادمی توجه به آزمایش‌های قبل از اجرای آسفالت را موثر دانست و تاکید کرد: افزایش هزینه‌های آزمایشگاهی پیش از اجرا کمک شایانی در کاهش هزینه‌ها و بهینه‌سازی اجرا دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه در پایان اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این دست از نمایشگاه‌ها به افزایش کیفیت آسفالت و استفاده از روش‌های نوین تولید قیر بیانجامد، امری که در نهایت در توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر خواهد بود.
 
 در پایان گفتنی است نهمین همایش ملی و نمایشکاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از 2 تا 4 آبان ماه برگزار می‌شود. 
 
تصاویر
  • تغییر رویکرد در اجرای روسازی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46