22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
 

تغییر رویکرد در روسازی راهها؛ صرفه جویی در منابع ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی در دهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات گفت:‌ تغییر رویکرد در روش‌های طراحی و اجرا به ویژه در روسازی راه‌ها موجب کاهش هزینه‌های راهسازی و صرفه‌جویی در منابع ملی است.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در دهمین  همایش ملی و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشین‌آلات با تاکید بر اهمیت حمل و نقل از طریق جاده‌ها گفت: ایران کشوری است که بخش عمده‌ی جا‌به‌جایی بار و مسافر آن از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و همین امر توجه بیشتر بر نحوه اجرای رویه‌های آسفالتی را که موجب کم کردن هزینه‌های جا‌به‌جایی و حمل و نقل است بیشتر نمایان می‌کند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 90 درصد از جا‌به‌جایی بار و مسافر از طریق جاده‌های کشور صورت می‌گیرد، در حالی که بیش از 3300  کیلومتر مسیر ریلی جدید در کشور در حال احداث است.
خادمی تاکید کرد:‌ بیش از 7 هزار و 800 متر مسیر جاده‌ای در کشور اعم از راه، بزرگراه و آزادراه در حال احداث است اما با توجه به تمرکز بر حمل و  نقل جاده‌ای نیازمند هستیم تا 17 هزار کیلومتر مسیر موجود را حداقل به دو برابر افزایش دهیم.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه نگهداری از جاده‌های موجود را به عنوان سرمایه ملی حائز اهمیت دانست و گفت:‌ هزینه‌های نگهداری از جاده‌های موجود موجب می‌شود بخش اعظمی از منابع مالی در این راه صرف شود که کشور را با چالش جدی در توسعه شبکه حمل و نقل رو به رو می‌کند.
خادمی تغییر رویکرد در روش‌های اجرایی را راهکار مناسبی برای حل این بحران اعلام و اضافه کرد:‌ مشاوران و پیمانکاران به عنوان بازوهای قدرتمند اجرایی در پروژه‌های عمرانی باید به تکنولوژی های روز دنیا در زمینه راهسازی مسلط باشند.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه روش‌های ساخت و اجرای راه‌ها در کشور علیرغم پیدایش تکنولوژی‌های نوین، نسبت به سال‌های قبل تفاوت چندانی نکرده است که این مسئله نیازمند ریسک پذیری جامعه مهندسی است.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزایش کیفیت قیر مصرفی و آسفالت را عامل مهمی در کاهش هزینه‌های نگهداری و اجرا ذکر کرد و گفت:‌ با کنترل کیفیت دقیق، می‌توان عمر لایه‌های روسازی را طولانی‌تر کرد که این امر با بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز دنیا میسر است.
خادمی تاکید کرد: هم‌اکنون روسازی بتنی در چند آزادراه مهم کشور در حال اجرا است و امیدواریم این اقدام آغاز راهی برای دیگر پروژه‌های راهسازی در کشور باشد.
 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خواستار اجرای روش‌های نوین در روسازی شد و گفت:‌ باید ارتباط بین دستور العمل‌ها و بخش‌های اجرایی مستحکم‌تر شود.
خادمی در پایان اظهار امیدواری کرد تا برگزاری این دست از همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به افزایش کیفیت آسفالت و استفاده از روش‌های نوین تولید قیر بیانجامد و این موضوع با تعامل بخش‌های علمی و اجرایی کشور حاصل می‌شود.
 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46