22323
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
بهره پیشرفت 50 درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان
سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها:
 

بهره پیشرفت 50 درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت:‌ پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان به 50 درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر، پیشرفت قابل توجهی است.
جمعه، 16 آذر 1397 | Article Rating
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی با اشاره به طول 600 کیلومتری راه‌آهن چابهار- زاهدان گفت: این خط ریلی با هدف اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه احداث می‌شود. سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها پیشرفت فیزیکی کل پروژه را 37 درصد اعلام و اضافه کرد:‌ پیشرفت فیزیکی در بخش زیرسازی به 50 درصد رسیده و باتوجه به حجم عملیات اجرایی در این ابر پروژه و کوهستانی بودن مسیر عدد قابل توجهی است. وی با تاکید بر اولویت‌بندی اجرایی این پروژه توضیح داد: اولویت اصلی ما  بهره‌برداری از محدوده زاهدان تا خاش و در بخش جنوبی تکمیل و بهره‌برداری از حدفاصل چابهار تا ایرانشهر است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در بخش زیرسازی در حال اجرا است. خطیبی حجم عملیات اجرایی در این پروژه را منحصر به فرد دانست و گفت: 80 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این پروژه صورت می‌گیرد  که تاکنون 50 درصد از عملیات خاکی و 68 درصد از عملیات خاکریزی آن به اتمام رسیده است. وی راه‌آهن چابهار- زاهدان را بزرگترین پروژه ریلی در دست ساخت کشور معرفی و بیان کرد:‌ این حجم از عملیات اجرایی در 600 کیلومتر مسیر ریلی که بیش از 50 درصد آن در تپه ماهور و منطقه کوهستانی قرار دارد در نوع خود منحصر به فرد است. سرپرست معاونت ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به ابنیه فنی قابل توجه در این خط ریلی افزود:132 دستگاه پل خاص به طول 11 کیلومتر با دهانه‌های بیش از 1٠ متر و 32 دستگاه تونل به طول 14 کیلومتر بخشی از عملیات اجرایی این پروژه است. خطیبی در خصوص اعتبار هزینه شده برای این پروژه گفت: تاکنون 1100میلیارد تومان برای این مسیر ریلی چابهار- زاهدان هزینه شده و به منظور اتمام آن به حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به اهمیت این طرح ریلی، دولت و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در تلاش هستند.
تصاویر
  • بهره پیشرفت 50 درصدی زیرسازی راه‌آهن چابهار- زاهدان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46