22326
X

اخبار

اخبار و اطلاعات اخبار
ایران می تواند الگوی مناسبی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعضای کومسک باشد
معاون وزیر راه و شهرسازی
 

ایران می تواند الگوی مناسبی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعضای کومسک باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با مشاوران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی(COMCEC) گفت: ایران در زمینه سرمایه گذاری با روش مشارکت عمومی-خصوصی و تامین مالی فاینانس و اجرای پروژه های عظیم زیربنایی حمل و نقل تجربیات موفقی دارد که بررسی آنها الگوی مناسبی برای بهبود پروژه های حمل و نقلی 57 کشور عضو کومسک است.
چهارشنبه، 26 دی 1397 | Article Rating


معاون وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمد گویی به مشاوران کوم سک از انتخاب ایران برای ارزیابی پروژه های زیرساختی حمل و نقل اظهار خرسندی کرد و گفت: موفقیت های جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در توسعه زیرساخت های حمل و نقل باعث شد تا در نشست کمیته حمل و نقل و ارتباطات کومسک که سال گذشته در شهر آنکارا کشور ترکیه برگزار شد،تهیه گزارش تفصیلی از عملکرد ایران در ساخت و توسعه زیربناهای حمل  نقل جهت ارایه به سیزدهمین کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات که در ماه مارس 2019 در کشور ترکیه برگزار می شود در دستور کار دبیرخانه دائمی کومسک قرار گیرد.
خیراله خادمی یادآور شد: جلسه امروز با درخواست دفتر هماهنگی کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری های اسلامی برگزار شده تا مشاوران ایتالیایی گزارشی از عملکرد ایران در اجرای پروژه های این بخش به منظور ارایه الگو جهت به کارگیری کشورهای اسلامی به سیزدهمین اجلاس کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات کومسک ارایه نمایند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به بازدید روز گذشته مشاوران کومسک از پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اظهار امیدواری کرد تا این بازدید و نشست امروز اطلاعات مورد نیاز درباره چگونگی مطالعات، احداث و اجرا پروژه های زیرساختی حمل و نقل در ایران را در اختیار مشاران کومسک قرار دهد.
خادمی اضافه کرد: ایران در زمینه سرمایه گذاری با روش مشارکت عمومی-خصوصی در بخش پروژه های آزادراهی و بزرگراهی (BOT و BLT) و تامین مالی فاینانس در پروژه های ریلی تجربیات موفقی دارد که امیدواریم بررسی آنها به بهبود پروژه های حمل و نقلی 57 کشور عضو کومسک کمک شایان توجهی بنماید.
معاون ساخت و توسعه آزادراهها نیز در این جلسه با اشاره به توان و ظرفیت بالای سرمایه گذاران و پیملانکاران ایرانی گفت: در حال حاضر قرارداد اجرای 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه در ایران وجود دارد در حالیکه توان فنی و اجرایی پیمانکاران ایرانی بسیار بالاتر از این مقدار است  و این ظرفیت وجود دارد تا با کمک کومسک همکاری های خوبی میان پیمانکاران ایران برای اجرای پروژه های زیرساختی حمل و نقل در غرب آسیا به وجود آید.
همچنین در این جلسه سرپرست معاونت برنامه ریزی شرکت نیز پیشنهاد ایجاد صندوق مشترک کشورهای اسلامی به منظور تامین مالی و بیمه فاینانس ها بین کشورهای عضو کومسک را مطرح کرد.
در ادامه این جلسه پروژه راه آهن قزوین-رشت، مطالعات آزادراه چرمشهر-پردیس و پروژه آزادراه تهران-پردیس به عنوان نمونه جهت ارزیابی فنی و اقتصادی توسط مشاوران کومسک ارایه شد و مدیران و مسئولان مربوط اطلاعات لازم را در اختیار مشاوران ایتالیایی کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی قرار دادند.
گفتنی است سازمان همکاری های اسلامی دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد با عضویت کشورهایی از چهار قاره است که در سال 1969 با 57 عضو تاسیس شد که هدف آن تضمین حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در میان کشورهای جهان است.
 

تصاویر
  • ایران می تواند الگوی مناسبی برای توسعه زیرساخت های حمل و نقل اعضای کومسک باشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجو
جستجو
تگ ها
تگ ها
آرشیو اخبار
آرشیو اخبار
Skip Navigation Links.

....

آخرین به‌روزرسانی این صفحه: دوشنبه 23 مهر 1403 08:46