به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین کرمانیها راه آهن خواف- هرات راه اولین اتصال ریلی ایران به کشور افغانستان ذکر کرد و گفت: بهره برداری از این خط ریلی موجب توسعه و تقویت روابط تجاری، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور است و موجب رونق منطقه سنگان در ایران و هرات در کشور افعانستان می شود.
وی حجم عملیات خاکی اجرا شده در این پروژه را بیش از 12 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: حدود 4 میلیون متر مکعب خاکبرداری و 2.5 میلیون مترمکعب خاکریزی در محدوده خواف- شمتیغ و حدود 4 میلیون متر مکعب خاکبرداری و2 میلیون متر مکعب خاکریزی در محدوده شمتیغ- روزنک صورت گرفته است.
کرمانیها ادامه داد: 174 هزار متر مکعب بتن ریزی، 2 هزار متر مکعب تیر پیش ساخته، 2 هزار متر اجرای شمع، 389 هزارمتر مکعب بالاست، 269 هزار قطعه تراورس از دیگر عملیات صورت گرفته در این مسیر ریلی است.
مجری طرح برون مرزی راه آهن خواف- هرات میزان ریل مصرفی در این پروژه را بیش از 19 هزار تن ذکر کرد و گفت: 72 دستگاه سوزن در ساخت این پروژه استفاده شده است.
وی از ساخت یک دستگاه پل بزرگ بر روی رودخانه هریرود در کیلومتر 57 پروژه در کشور افغانستان خبر داد و گفت: ساخت این پل با در نظر گرفتن مشکلات امنیتی در کشور افغانستان،کمبود مصالح و صعوبت عملیات اجرایی در نوع خود مثال زدنی است. این پل به طول 360 متر دارای 12 دهانه 30 متری و 2000 متر شمع است که سیمان آن از داخل کشور تامین شده است. به منظور ساخت این پل بیش از ۳۰میلیارد تومان به ارزش روز هزینه شده است.
کرمانیها حداکثر شیب طولی پروژه را 15 در هزار و حداکثر شعاع قوسی را 500 متر اعلام کرد.
نام الزامی می باشد
ایمیل الزامی می باشد آدرس ایمیل نامعتبر می باشد
Website
درج نظر الزامی می باشد
من را از نظرات بعدی از طریق ایمیل آگاه بساز