زیربناهای حمل ونقل ریلی
...
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

آرشیو اخبار

1398/9/30 شنبهمعاون وزیر راه و شهرسازی ویژگی های مرتفع ترین پل کشور را تشریح کرد
کسب مقام نخست پل آزادراه اصفهان-شیراز در کنفرانس پل
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پل 214 واقع در آزادراه اصفهان- شیراز با ارتفاع 110 متر به عنوان مرتفع ترین پل‌ کشور شناخته می‌شود که با توجه به ویژگی‌های فنی و اجرایی مقام نخست را در کنفرانس پل که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه اصفهان- شیراز خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی از پل 214 این آزادراه بازدید کرد و کسب مقام نخست این پل از سوی کنفرانس دانشگاه امیر کبیر را با توجه به ویژگی‌های فنی و اجرایی از افتخار جامعه علمی و مهندسی کشور دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های پل 214 بر روی رودخانه سفید‌ اظهار داشت: این پل در حوالی شهرستان اقلید قرار گرفته است و 264 متر طول دارد و شامل سه دهانه با طول میانی 125 متر و دهانه‌های کنار طرفین 66 و 73 متر است و با توجه به ارتفاع 110 متری آن از کف دره به عنوان مرتفع‌ترین پل‌ کشور شناخته می‌شود.
خادمی عملیات صورت گرفته به منظور تسریع در ساخت عرشه پل را تشریح و اعلام کرد:  افزودنی‌هایی که منجر به افزایش مقاومت در سن‌های پایین و همزمان کاهنده نسبت آب به سیمان و افزایش اسلامپ‌ها با توجه به تراکم قفسه‌ها و غلاف‌ها است در این پل به کار رفته است.
وی احداث این پل با توان و تخصص مهندسان ایرانی را نمونه بارزی در بومی سازی ساخت پل معرفی کرد و افزود:کابل‌ها و گیره‌‌های پل که تا پیش از این وارداتی بود با اتکا به تولید و توان داخلی فراهم شده و تست آنها نیز در دانشگاه امیرکبیر از سوی تیم‌های تخصصی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه احداث این پل را به جهت دسترسی به جبهه‌های کاری موجود در سوی دیگر دره در حین ساخت آزادراه را بسیار موثر دانست و گفت: تا پیش از احداث این پل به منظور عبور از دره محل پل و دسترسی به جبهه‌های کاری طرفین دره، راه دسترسی خاکی به طول حدود 30 کیلومتر احداث شده بود و این پل موجب سهولت دسترسی دو طرف پل و عبور ماشین‌آلات و نیروهای انسانی شد.
خادمی در تشریح هدف از ساخت  عرشه پل  با سیستم باکس پیش تنیده گفت: با توجه به هزینه پایین در احداث و رعایت معماری و زیبایی در  منظر راه  و هم سرعت ساخت پل، از میان گزینه‌های قوس فولادی و عرشه‌های تیر ورقی و خرپایی و قوس بتنی، سیستم باکس پیش تنیده در جاریز با اجرای کنسول متعادل انتخاب شد.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پل را حدود 28 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای این پل در مقایسه با پل‌های مشابه، بسیار بهینه است که میزان کابل و میلگرد مصرفی در این پل در رقم نهایی نقش اساسی دارد.
گفتنی است آزادراه اصفهان-شیراز 224 کیلومتر است که مسیر اصفهان به شیراز را ۱۳۰ کیلومتر کاهش          می دهد و هم اکنون با 72 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل اجرایی را طی می‌کند. در این پروژه بیش از 700 دستگاه ماشین‌آلات و حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار است.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ

با ما در تماس باشید

تهران،بزرگراه مدرس شمال،خیابان شهید وحید دستگردی (ظفر)،خیابان شهید فرید افشار،تقاطع بلوار آرش غربی،پلاک 3

تلفن تماس:02126400318

پست الکترونیکی:info@cdtic.ir

کد پستی:

1916615813
ساعات حضور :‌ از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 16:15 عصر


.