زیربناهای حمل ونقل ریلی
...
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

آخرین اخبار و وقایع

1398/9/30 شنبهمعاون وزیر راه و شهرسازی ویژگی های مرتفع ترین پل کشور را تشریح کرد
کسب مقام نخست پل آزادراه اصفهان-شیراز در کنفرانس پل
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پل 214 واقع در آزادراه اصفهان- شیراز با ارتفاع 110 متر به عنوان مرتفع ترین پل‌ کشور شناخته می‌شود که با توجه به ویژگی‌های فنی و اجرایی مقام نخست را در کنفرانس پل که در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد به دست آورد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی از بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه اصفهان- شیراز خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی از پل 214 این آزادراه بازدید کرد و کسب مقام نخست این پل از سوی کنفرانس دانشگاه امیر کبیر را با توجه به ویژگی‌های فنی و اجرایی از افتخار جامعه علمی و مهندسی کشور دانست.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ویژگی‌های پل 214 بر روی رودخانه سفید‌ اظهار داشت: این پل در حوالی شهرستان اقلید قرار گرفته است و 264 متر طول دارد و شامل سه دهانه با طول میانی 125 متر و دهانه‌های کنار طرفین 66 و 73 متر است و با توجه به ارتفاع 110 متری آن از کف دره به عنوان مرتفع‌ترین پل‌ کشور شناخته می‌شود.
خادمی عملیات صورت گرفته به منظور تسریع در ساخت عرشه پل را تشریح و اعلام کرد:  افزودنی‌هایی که منجر به افزایش مقاومت در سن‌های پایین و همزمان کاهنده نسبت آب به سیمان و افزایش اسلامپ‌ها با توجه به تراکم قفسه‌ها و غلاف‌ها است در این پل به کار رفته است.
وی احداث این پل با توان و تخصص مهندسان ایرانی را نمونه بارزی در بومی سازی ساخت پل معرفی کرد و افزود:کابل‌ها و گیره‌‌های پل که تا پیش از این وارداتی بود با اتکا به تولید و توان داخلی فراهم شده و تست آنها نیز در دانشگاه امیرکبیر از سوی تیم‌های تخصصی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه احداث این پل را به جهت دسترسی به جبهه‌های کاری موجود در سوی دیگر دره در حین ساخت آزادراه را بسیار موثر دانست و گفت: تا پیش از احداث این پل به منظور عبور از دره محل پل و دسترسی به جبهه‌های کاری طرفین دره، راه دسترسی خاکی به طول حدود 30 کیلومتر احداث شده بود و این پل موجب سهولت دسترسی دو طرف پل و عبور ماشین‌آلات و نیروهای انسانی شد.
خادمی در تشریح هدف از ساخت  عرشه پل  با سیستم باکس پیش تنیده گفت: با توجه به هزینه پایین در احداث و رعایت معماری و زیبایی در  منظر راه  و هم سرعت ساخت پل، از میان گزینه‌های قوس فولادی و عرشه‌های تیر ورقی و خرپایی و قوس بتنی، سیستم باکس پیش تنیده در جاریز با اجرای کنسول متعادل انتخاب شد.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پل را حدود 28 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای این پل در مقایسه با پل‌های مشابه، بسیار بهینه است که میزان کابل و میلگرد مصرفی در این پل در رقم نهایی نقش اساسی دارد.
گفتنی است آزادراه اصفهان-شیراز 224 کیلومتر است که مسیر اصفهان به شیراز را ۱۳۰ کیلومتر کاهش          می دهد و هم اکنون با 72 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل اجرایی را طی می‌کند. در این پروژه بیش از 700 دستگاه ماشین‌آلات و حدود 2 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار است.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ
.