زیربناهای حمل ونقل ریلی
...
  • ارسال به دوستان
نام ارسال کننده :  
ایمیل ارسال کننده:
نام دریافت کننده :
ایمیل دریافت کننده :  
موضوع ایمیل :
کد تصویری :
 

اخبار برگزیده

1397/11/7 يكشنبهبا تزریق اعتبار جدید صورت گرفت
پیشرفت فیزیکی راه‌آهن میانه- اردبیل در برخی مناطق 2.5 برابر شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از راه‌آهن میانه- اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین خطوط ریلی کشور دانست و گفت: با تزریق اعتبار جدید از تابستان تاکنون پیشرفت فیزیکی در برخی قطعات بیش از دو برابر شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز به همراه رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از زیرساخت‌های حمل و نقل اردبیل به این استان سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن میانه- اردبیل این پروژه را یکی از سنگین‌ترین و در عین حال فعال‌ترین پروژه‌های ریلی کشور معرفی کرد و گفت:‌ با تزریق اعتبار از طریق فاینانس داخلی از تابستان تاکنون  پیشرفت فیزیکی در برخی مناطق 2 برابر  تا 2.5 برابر شده است.
وی با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی داخلی به منظور تامین بخشی از نیاز مالی این مسیر ریلی ادامه داد: ‌در حال حاضر180 میلیارد تومان از این تسهیلات از سوی بانک ملی به پروژه تزریق شده و پیشرفت فیزیکی این خط‌آهن در بخش زیرسازی به 73 درصد رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از فعال بودن 1358 نفر نیروی انسانی و بیش از 600 دستگاه ماشین‌آلات در این پروژه خبر داد و افزود: در راستای تسریع عملیات اجرایی از تابستان سالجاری تاکنون بیش از 600 نفر نیروی انسانی و بالغ بر 370 دستگاه ماشین‌آلات به پروژه افزوده شده است.
خادمی عملیات اجرایی راه‌آهن میانه- اردبیل را با توجه به کوهستانی بودن مسیر، بسیار گسترده اعلام و اظهار داشت: بیش از 80 درصد این خط‌آهن در تپه ماهور و مناطق کوهستانی قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: راه‌آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر دارای 60 دستگاه تونل به طول 26 کیلومتر، 4.5 کیلومتر پل دره‌‌ای بزرگ، 3 کیلومتر پل آبرو و 10 دستگاه گالری به طول حدود 4 کیلومتر  است.
وی تاکید کرد: بیش از 36 میلیون متر مکعب عملیات خاکی در این مسیر صورت گرفته که با توجه به شرایط خاص ژئوتکنیکی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است  و با عملیات بزرگ‌ترین سد خاکی کشور یعنی سد کرخه با 36 میلیون مترمکعب برابری می‌کند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از پیشرفت فیزیکی 45 درصدی ایستگاه اردبیل خبر داد و افزود: عملیات اجرایی در ایستگاه اردبیل نیز در حال انجام است که در صورت تخصیص 25 میلیارد تومان، تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

راه اصلی کلور- درام، نزدیک‌ترین مسیر دسترسی اردبیل به پایتخت

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از راه اصلی کلور- درام در استان اردبیل بازدید کرد و گفت: این محور 55 کیلومتر طول دارد که 37.5 کیلومتر آن در استان اردبیل واقع شده است و ارتباط جنوب استان از طریق آزادراه رشت- قزوین به مرکز کشور را فراهم می‌کند.
خادمی پیشرفت فیزیکی این محور را 25 درصد اعلام و بیان داشت: تاکنون 340 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، 190 هزار متر مکعب عملیات خاکریزی در این مسیر صورت گرفته است و 3 دستگاه پل خاص با دهانه 20 متری و 2 دستگاه پل کوچک در این مسیر احداث و لایه اول زیرساس در6 کیلومتر مسیر انجام شده است.
وی محور کلور- درام را نزدیکترین کریدور ارتباطی استان اردبیل به تهران دانست و افزود: در صورت تکمیل این محور از درام تا لوشان این مسیر نزدیک‌ترین راه دسترسی استان اردبیل به پایتخت کشور خواهد بود که مطالعات آن در حال انجام است.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
نظر
نسخه قابل چاپ

با ما در تماس باشید

تهران،بزرگراه مدرس شمال،خیابان شهید وحید دستگردی (ظفر)،خیابان شهید فرید افشار،تقاطع بلوار آرش غربی،پلاک 3

تلفن تماس:02126400318

پست الکترونیکی:info@cdtic.ir

کد پستی:

1916615813
ساعات حضور :‌ از شنبه تا چهارشنبه 8 صبح تا 16:15 عصر


.