ب
ب
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

رعایت شاخص‌های مدیریت پروژه در آزادراه تهران- شمال

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توان فنی-مهندسی در کنار توان مدیریتی عامل برنامه محوری و تسریع در ابر پروژه‌ها است که این امر در پروژه‌های بزرگی چون آزادراه تهران- شمال از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که مصرف روزانه هزار تن سیمان، 28 هزار تن میلگرد در طول احداث این آزادراه و 3 هزار و 80 نفر نیروی انسانی فعال نیازمند مدیریت کارآمد و قوی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سعید محمدزاده در خصوص اهمیت مبحث مدیریت در ابر پروژه‌ها بیان داشت: در پروژه‌هایی مانند آزادراه تهران- شمال رعایت شاخص‌های مدیریت پروژه اعم از مدیریت یکپارچگی، مدیریت منابع، محدوده پروژه، مدیریت زمان، مدیریت ارتباطات، مدیریت ریسک، مدیریت محیط زیست و ایمنی در پروژه، از موضوعات بسیار مهم است.

معاون وزیر راه و شهرسازی برنامه‌ریزی برای ابر پروژه‌ها را وابسته به شاخص‌های مطرح شده دانست و عنوان کرد:  هر یک موارد مذکور در مدیریت پروژه به عنوان یک پایه مهم از پروژه تلقی می‌شود و پیوستگی آنها با یکدیگر و نظام‌مند بودن آن در ساختار پروژه می‌تواند ابرپروژه را در چارچوب اهداف و برنامه‌های زمان‌بندی شده پیش ببرد.

محمدزاده با تاکید بر زمان در ابرپروژه‌ها عنوان کرد: در مدیریت ابر پروژه‌ها باید تمام شاخص‌های مطرح شده رعایت شود تا پروژه طبق زمان‌بندی با رعایت استانداردهای لازم از لحاظ کمی و کیفی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به عنوان نمونه از آزاد راه تهران- شمال نام برد و گفت: در این پروژه روزانه هزار تن سیمان مصرف می‌شود و تاکنون 28 هزار تن میلگرد به کار گرفته شده است و با توجه به تاکید فراوان بر تسریع عملیات اجرایی حدود 3 هزار و 80 نفر در 126 جبهه کاری در این آزادراه مشغول هستند و این حجم از کار نیازمند مدیریت قوی و توانمند است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مدیریت در پروژه را به ویژه در آزادراه تهران- شمال حایز اهمیت دانست و افزود:  به طور میانگین در هر کیلومتر از این پروژه بیش از سه جبهه کاری فعال است و با توجه به حجم عملیات، تعداد ماشین آلات و نیازهای جبهه‌های کاری شرایط بسیار پیچیده‌ای حاکم است که تنها با مدیریت قوی قادر به پیشبرد آن هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی منطقه یک را در حال حاضر 71/8 درصد دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون حدود 2 هزار و 500 نفر نیروی انسانی در 113 جبهه کاری در این 32 کیلومتر فعال هستند و 778 دستگاه ماشین آلات در این منطقه به کار گرفته شده است.

گفتنی است پیشرفت فیزیکی قطعه یک به طور میانگین در طول 18 سال گذشته ماهیانه حدود 0/17 درصد بوده که این رقم در حال حاضر به 2/9 درصد رسیده و تعداد ماشین‌آلات از 105 دستگاه به 778 دستگاه رسیده است. تعداد قالب‌های لاینینگ نیز از 3 دستگاه در دولت یازدهم به 25 دستگاه ارتقا یافته است که این سازماندهی و تجهیزات  برای اولین بار در تاریخ راهسازی صورت گرفته است.

شناسه مطلب : 3851|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *