ب
ب
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور برای به ثمر رساندن پروژه‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش شبکه راه‌آهن و بهره‌مندی از مزایای حمل و نقل ریلی از مهمترین اقدامات ما بایستی تسریع در ریل‌گذاری طرح‌ها و شتاب بخشیدن به ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین طرح ریلی کشور باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با حضور سعید محمد زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی، محمد رحمتی، رییس هیات مدیره، و جمعی از مدیران برگزار شد و جبار علی ذاکری جایگزین سید مسعود نصر آزادانی در این سمت شد.

محمد زاده در این جلسه با اشاره به ماموریت سنگین شرکت ساخت وتوسعه اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش شبکه حمل و نقل ریلی یکی از ماموریت‌های اصلی ما تسریع در اجرای طرح‌های ریلی کشور است و این ماموریت بزرگ نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و تفکر سازنده است که بواسطه تهیه یک برنامه مدون به انجام می رسد و تلاش می‌کنیم در این راه از تمامی ظرفیت های موجود بالاخص ظرفیت‌های بالقوه مهندسان شرکت ساخت وتوسعه بهره گرفته شود.

وی با تاکید بر اهمیت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان عنوان کرد: این خط آهن یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتر این پروژه را در زمان معین و با کیفیت مناسب به پایان برسانیم و در همین راستا سید مسعود نصرآزادانی با توجه به تجربیات ارزنده در بخش راه‌آهن به عنوان مجری این پروژه منصوب می‌شود.

در ادامه این جلسه نصرآزادانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه همکاران معاونت راه‌آهن شرکت بیان داشت: در سال‌های پس از جنگ سال‌های 1393  و 1394 تامین بودجه و اعتبارات در شرایط سخت  مثال زدنی است که با همراهی و همدلی مشاوران، و پیمانکاران با چالش جدی مواجه نشدیم.

وی افزود: علیرغم کمبود اعتبارات در دو سال گذشته پیشرفت پروژه‌های ریلی در بخش زیرسازی، روسازی و ایستگاه‌ها معادل پیشرفت در سال‌های 93-1390 است و در شرایطی است که آخرین تخصیص نقدی اعتبار آبان ماه سال گذشته بوده است و با تمام این شرایط تمام تلاش ما مبنی بر اتمام پروژه‌های در دست ساخت به ویژه در کریدورهای ملی و بین‌المللی بوده است.

معاون اسبق ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها برنامه‌ریزی برای اتصال پنج مرکز استان کشور را به شبکه ریلی را از مهمترین اقدامات در این معاون دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای اتمام 591 کیلومتر طرح ریلی در سالجاری نشان دهنده اعتماد به توان مجموعه در پیشبرد اهداف تعیین شده است و از آنجا که 50 بخش اعظمی از وظایف شرکت ساخت در حوزه راه‌آهن تعریف شده است نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر به منظور همگام شدن با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره بهره‌مندی از پتانسیل‌های موجود در شرکت عنوان کرد: تصمیم‌سازی موثر، تاثیر گذاری در فرایند‌های قانون‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها و بهره‌مندی از توان مهندسان داخلی بخشی از راهکارها به منظور برون رفت از مشکلات در این حوزه است.

علی ذاکری که پیش از این در سمت مجری راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان فعال بود اظهار داشت: این پروژه از مهمترین طرح‌های ریلی کشور است  که در حال حاضر قراداد آن نهایی و آماده شده است و به زودی به امضا می‌رسد، مسیر نهایی شده است و ایستگاه‌های مبدا و فرودگاه‌بین المللی امام خمینی(ره) نیز مشخص شده است.

وی افزود: علی‌رغم برخی شبهات این پروژه قرارداد پیمانکاری دارد  و LC  آن نیز گشایش یافته است.

 در پایان لازم به ذکر است محمد رحمتی رییس هیات مدیره شرکت ساخت وتوسعه نیز  بر هم‌افزایی بیشتر ارکان مختلف شرکت به منظور استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود تاکید کرد.

شناسه مطلب : 3828|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *