ب
ب
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه خبر داد:

تعیین چشم اندازها برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در راه روستایی

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور گفت: با انتقال وظیفه ساخت‌و توسعه راه‌های روستایی به این شرکت تلاش می‌شود تا بر اساس سیاست‌های کلان و استانداردهای ابلاغی وزارت راه‌وشهرسازی طول این راه‌ها از 104 هزار و 263 کیلومتر بر اساس برنامه ششم توسعه به 174 هزار کیلومتر برسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور گفت: با انتقال وظیفه ساخت‌و توسعه راه‌های روستایی به این شرکت تلاش می‌شود تا بر اساس سیاست‌های کلان و استانداردهای ابلاغی وزارت راه‌وشهرسازی طول این راه‌ها از 104 هزار و 263 کیلومتر بر اساس برنامه ششم توسعه به 174 هزار کیلومتر برسد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت‌و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل‌کشور، بر اساس تصویب نامه شماره 588271 مورخ 1395/6/4 شورای عالی اداری موضوع اصلاح مصوبه شماره 1901/74032 مورخ 1382/4/22، وظیفه ساخت و توسعه راه‌های روستایی به شرکت ساخت‌و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور منتقل و امور ساخت‌و‌توسعه راه‌های روستایی در سطح استان‌ها، کماکان توسط ادارات کل راه‌و‌شهرسازی انجام می‌شود.   

علی نورزاد در رابطه با انتقال این وظیفه به شرکت ساخت‌و‌توسعه گفت: توسعه مناطق محروم و اتصال روستاهای سراسر کشور به شبکه راه‌های ایمن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه قرار دارد تا همزمان با اتصال شهرها به شبکه ریلی، آزادراهی و بزرگراهی روستاها نیز بتوانند با راه‌های روستایی استاندارد به این شبکه از راه‌ها متصل شوند.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی نقش توسعه روستاها را در توسعه ملی بسیار با اهمیت عنوان کرد و افزود: روستاها به عنوان قاعده نظام‌های اجتماعی از نظر سکونت و فعالیت ملی، نقش مهمی در توسعه ملی ایفا می‌کنند، چرا که توسعه پایدار سرزمین در گرو پایداری نظام روستایی به عنوان زیر نظام تشکیل‌دهنده نظام سرزمین است و پایداری فضاهای روستایی در ابعاد مختلف می تواند نقش موثری در توسعه منطقه ای و ملی داشته باشد.

نورزاد راه را یکی از ارکان توسعه روستایی برشمرد و اظهار داشت: رابطه علّی میان راه و توسعه در روستا یک رابطه دو سویه است که لازم و ملزوم یکدیگر محسوب می‌شوند. رساندن خدمات از شهر به روستا و محصولات از روستا به شهر که زیربنای توسعه روستا است به واسطه راه امکانپذیر است و به همین دلیل می‌توانیم توسعه راه‌های روستایی را یکی از عوامل سبب ساز توسعه کلان در کشور در نظر گیریم.

وی همچنین یکی از مهمترین راهکارهای توزان جمعیت و مهمتر از آن جلوگیری از مهاجرت و مهاجرت معکوس را توجه به توسعه اقتصادی روستاها دانست و گفت: توازن میان توسعه راه‌های روستایی و راه‌های اصلی، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و راه‌آهن سبب ایجاد یک شبکه زیرساختی با اهمیت می‌شود که این امر علاوه بر تاثیر در توسعه اقتصادی، در توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ساخت‌و‌توسعه اولویت‌بندی راه‌های روستایی، تهیه نقشه کارشناسی راه‌های مورد نیاز، بازنگری طرح‌های موجود، تخصیص و پیگیری تامین اعتبار راه‌های در دست احداث و برنامه‌ریزی و تعیین چشم اندازها جهت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در حوزه راه روستایی را از جمله برنامه‌های شرکت ساخت و توسعه در حوزه راه روستایی عنوان کرد.

شناسه مطلب : 3787|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *