ب
ب
با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

آغاز عملیات اجرایی قطعه پایانی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان عملیات اجرایی قطعه پایانی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اعلام این خبر گفت: با حضور وزیر راه و شهرسازی قطعه پایانی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان آغاز شد که این پروژه  نماد جدیدی در صنعت حمل و نقل  کشور محسوب می‌شود.

علی نورزاد بیان داشت: مسیر راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان به دلیل تسریع در زمان سفر به شهرهای تهران، قم، اصفهان و نیز بهره‌مندی و سهولت تردد مسافران فرودگاه بین‌المللی امام (ره) به شهر اصفهان و تهران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در خصوص قرارداد اجرایی این پروژه اظهار داشت: قرارداد این پروژه به صورت DB&F است و شرکت CREC که طرف قرارداد است مسئولیت طراحی، ساخت و تامین مالی پروژه را بر عهده دارد. این قرارداد در اوایل سال منعقد شده و اعتبار اسنادی آن از طریق بانک صنعت و معدن و بانک CBC گشایش یافته است.

وی افزود: سرعت عملیات زیرسازی این پروژه برمبنای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت طراحی شده است و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سرعت سیر و بهره‌برداری نیز بر مبنای ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز بتوان آن را تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که این مسیر به صورت دو خطه و فقط برای جابه‌جایی مسافر انجام می‌شود، گفت پیش‌بینی ما بر مبنای جابه‌جایی ۱۶ میلیون مسافر با وجود ۲۲ ست قطار ۸ واگنه است که در فاز اول ۱۶ و در فاز دوم به ۲۲ ست خواهد رسید.

نورزاد با اشاره به اتصال این مسیر ریلی به شبکه راه آهن کشور یادآور شد: این مسیر فقط برای دسترسی تهران قم و اصفهان نیست و درادامه می تواند با سرعت ۱۶۰ کیلومتر درساعت به سمت شیراز ادامه پیدا کند و فاصله تهران به شیراز از ۱۴ ساعت به هفت ساعت کاهش یابد.

شناسه مطلب : 3775|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *