ب
ب
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

60 کیلومتر دیگر از راه‌آهن قزوین- رشت آماده ریل‌گذاری است

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: 71 کیلومتر از مسیر راه‌آهن قزوین- رشت تاکنون ریل‌گذاری شده است و 60 کیلومتر دیگر از نیز رشت به رستم‌آباد آماده ریل‌گذاری است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد به همراه محمد رحمتی رییس هیات مدیره شرکت ساخت از راه‌آهن قزوین- رشت بازدید کرد.

وی عنوان کرد: راه‌آهن قزوین- رشت یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است و در حال حاضر93 درصد در بخش زیرسازی و 19 درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل‌گذاری بخش‌هایی از مسیرصورت نیز گرفته است

نورزاد در خصوص تکمیل عملیات زیرسازی بیان داشت: 60 کیلومتر مسیر از سمت قزوین و 11 کیلومتر از طرف رشت ریل‌گذاری شده است و 62 کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل گذاری است و تاکنون 11 هزار و 560 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسائل و موانع گوناگونی مواجه شود.

نورزاد در خصوص مزایای بهره‌برداری از این خط‌آهن اظهار داشت: این خط ریلی موجب ارتباط ریلی استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه‌آهن سراسری و نیز خلیج فارس با برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت- بندر انزلی و ادامه آن تا آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز می‌شود.

وی تکمیل کریدور ترانزیتی شمال- جنوب را از دیگر مزایای بهره‌برداری این طرح برشمرد و افزود: خط آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.

شناسه مطلب : 3742|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *