ب
ب
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد:

کاهش 40 میلیون ساعتی زمان سفر در سال با ساخت راه آهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن دو خطه سریع السیر تهران- قم- اصفهان گفت: این مسیر ریلی با سرعت 300 کیلومتر در ساعت موجب کاهش زمان سفر از تهران به اصفهان از پنج به دو ساعت می شود و در حال حاضر زیرسازی مسیر قم- اصفهان 66 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش روبط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، روز گذشته وزیر راه و شهرسازی و علی نورزاد به همراه تنی چند از مسئولان از راه آهن سریع السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کردند.

علی نورزاد در حاشیه این بازدید اعلام کرد: این خط آهن یکی از پروژه‌های مهم شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است و امیدواریم بتوانیم با همکاری طرف چینی این پروژه را در زمان معین و با کیفیت مناسب به پایان برسانیم

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی ما توسعه خطوط راه‌آهن سریع‌السیر در کشور است و امیدوارم اجرایی شدن این راه‌آهن تجربه مفیدی برای ما در راه‌اندازی سایر خطوط پرسرعت باشد.

وی طول این مسیر را 410 کیلومتر عنوان کرد و گفت: طول مسیر از تهران تا قم 164 کیلومتر از قم تا اصفهان 244 کیلومتر است مسیر راه آهن در کنار مسیر ریلی موجود از ایستگاه راه آهن تهران آغاز شده و پس از عبور از شهرستان قم و شهرهای نیزار،دلیجان، قرقچی،میمه ،مورچه خورت به اصفهان منتهی می شود.

نورزاد اتصال دو قطب مهم گردشگری قم و اصفهان در کشور را ویژگی بارز این طرح ریلی عنوان و اضافه کرد: یکی از مهمترین مسایل در تسهیل گردشگری کشور ایمنی و سرعت جا‌به‌جایی مسافر است که احداث این راه‌آهن سریع‌السیر گام بلندی در راستای دسترسی به این هدف خواهد بود.

وی یادآور شد: این خط ریلی موجب کاهش 138 کیلومتری طول مسیر می شود و زمان سفر را 40 میلیون ساعت در سال کاهش می دهد و موجب کاهش 2هزار و 800 میلیارد ریال هزینه سفر در سال می شود و با بهره گیری از این مسیر سالانه هزار و 100 میلیارد ریال نیز در هزینه های سوانح و حوادث صرفه جویی می شود.

شناسه مطلب : 3710|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *