ب
ب
گامی دیگر در ساماندهی پروژه‌های نیمه تمام کشور؛

باند جنوبی کنارگذر لنگرود تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کنارگذر لنگرود گفت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید و رویکردهای وزارت راه و شهرسازی در به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام کشور، باند جنوبی کنارگذر لنگرود به طول 9 کیلومتر تا پایان سال 1395 به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد با اشاره به اهمیت این محور در کاهش ترافیک شمال کشور گفت: این کنارگذر به طول 4/ 11  کیلومتر در مسیر  بزرگراه کناره شمال به طول 700  کیلومتر قرار دارد  و به نام بزرگراه آستارا- گرگان مطالعه و در حال حاضر قسمت‌های اعظمی از آن احداث شده است و با تکمیل سایر قسمت‌های باقیمانده، ارتباط مناسبی در حاشیه دریای خزر ایجاد می‌شود.

وی افزود: طول این مسیر در استان گیلان  از آستارا تا غرب رامسر در حدود 320 کیلومتر است و عملیات اجرایی از آستارا تا انزلی و دنباله آن کنارگذر انزلی در دست اجرا بوده و از انزلی تا رشت و از رشت تا رامسر نیز بخش های عمده آن احداث شده است.

نورزاد  با تاکید بر سیاست‌های دولت تدبیر و امید در خصوص اتمام پروژه‌های نیمه تمام زیرساختی کشور اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های دولت، رویکردهای وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر اتمام هرچه سریع‌تر پروژه هایی که عملیات اجرایی آنها بنا به دلایل متعددی به درازا کشیده است، استوار شده است تا با جلوگیری از اتلاف منابع ملی و به بهره‌روی رساندن سرمایه‌های کشور این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

 نورزاد با اشاره به پیشرفت 53 درصدی این پروژه خاطر نشان کرد: کنارگذر لنگرود از محدوده تالش‌محله در غرب لنگرود در کیلومتر 320 محور بزرگراه آغاز و قبل از شلمان خاتمه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اهمیت این کنارگذر و افتتاح باند شمالی آن در آغاز سال اظهار داشت: با توجه به توسعه شهر لنگرود و ترافیک عبوری از محوره کناره شمال که بیش از 24 هزار وسیله نقلیه در روز برآورد می‌شود، مسیر تعریض شده در حاشیه جنوبی شهر که تبدیل به بلوار شهری شده است، پاسخگوی عبور ترافیک سراسری نیست لذا احداث کنارگذر خارج از طرح جامع این شهر ضرورت پیدا کرد.

نورزاد با اشاره به اولویت‌بندی صورت گرفته در تکمیل این پروژه افزود:  به دلیل محدودیت منابع مالی، برنامه‌ریزی شده است تا این کنارگذر در سه اولویت تکمیل و به بهره‌برداری برسد که اولویت اول احداث باند شمالی آن به نتیجه رسید و هم اکنون زیر عبور ترافیک قرار دارد، اولویت دوم تکمیل باند جنوبی کنارگذر است که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد و اولویت سوم نیز احداث بخش اول از ابتدای کنارگذر تا بلوار ورودی مشتمل بر تقاطع و پل ابتدای مسیر و پل تقاطع بلوار لنگرود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی  از اختصاص 325 میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه خبر داد و عنوان کرد: این پروژه به طول 4/11 کیلومتر است که به منظور تکمیل باقیمانده این مسیر به 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

شناسه مطلب : 3581|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *