ب
ب

در بهار؛ باند اول قطعه یک آزادراه منجیل-رودبار زیر عبور می رود

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه منجیل- رودبار گفت: با توجه به اینکه قطعه اول این پروژه در مسیر گلوگاهی آزادراه قزوین-رشت واقع شده، تلاش شبانه روزی همکارانم بر این است تا به مناسبت آغاز سال نو باند اول این مسیر زیرعبور قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید خود از آزادراه منجیل-رودبار ضمن اعلام این خبر افزود: قطعه اول این آزادراه به طول 3/2 کیلومتر دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و 56 درصد پیشرفت ریالی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی مسیر‌های منتهی به شمال کشور را به دلیل ترافیک عبوری بالا از اولویت های شرکت ساخت و توسعه دانست و گفت: کوهستانی بودن مسیرهای منتهی به شمال کشور نیازمند عملیات پیچیده راهسازی است، به عنوان مثال در همین حدود 3/2 کیلومتر قطعه اول آزادراه منجیل-رودبار تنها 3هزار متر تونل وجود دارد که خوشبختانه تا کنون حفاری 90 درصد این تونل ها انجام شده است.

وی برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای اتمام قطعه یک این آزادراه را 180 میلیارد تومان عنوان کرد که تا کنون 90 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

نورزاد اضافه کرد: اجرای این پروژه را می توان مصداق بارز همدلی و همزبانی مسئولان و مردم به حساب آورد زیرا که هم اکنون شاهد بسیج تمامی نیروها در استان گیلان برای به سرانجام رسیدن این پروژه هستیم. مردم نیز همکاری همدلانه‌ای در اجرای پروژه داشته اند به طوریکه انفجارها و احداث تونل ها در این آزادراه بارها سبب بسته شدن مسیر و ایجاد مزاحمت هایی برای ساکنان مناطق مسکونی نزدیک به آزادراه شده، اما مردم صبورانه ما را در اجرای پروژه یاری کرده اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: 125 کیلومتر از آزادراه قزوین-رشت شامل 31 کیلومتر حدفاصل امام زاده هاشم تا شمال رودبار و 93 کیلومتر از جنوب منجیل تا قزوین در دست بهره‌برداری و عملیات اجرایی 11 کیلومتر آن حدفاصل منجیل-رودبار در حال انجام است.

نورزاد ادامه داد: عملیات اجرایی بخش اول این 11 کیلومتر به طول 3/2 کیلومتر در حال انجام و تا احداث بخش دوم آن به منظور بهره‌برداری از این قسمت می‌توان با احداث 2 دستگاه شیب راهه و 2 دستگاه پل بر روی رودخانه سفید رود و حدود 200 متر تونل، آزادراه را به جاده موجود متصل کرد.

شناسه مطلب : 3551|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *