ب
ب
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:

یک هزار و 380 میلیارد ریال در بخش زیرسازی راه‌آهن چابهار- ایرانشهر هزینه شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن ایرانشهر- چابهار گفت: در راستای تاکید رییس جمهور مبنی بر تسریع در روند احداث این خط‌آهن، تکمیل این پروژه از اولویت‌های شرکت ساخت وتوسعه است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار حدفاصل ایرانشهر تا چابهار به طول 300 کیلومتر تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور علی نورزاد با اشاره به اهمیت این خط‌ آهن در توسعه شرق کشور گفت: ساخت خط‌آهن چابهار- زاهدان موجب ارتباط  شبکه ریلی کشور از طریق بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کریدور بین‌المللی شمال- جنوب با آب‌های آزاد، اقیانوس هند و آب‌های بین‌المللی می‌شود و تحولی عظیم در ترانزیت بار به ویژه برای کشورهای آسیای میانه به همراه خواهد داشت.

نورزاد با تاکید بر اهمیت توسعه شبکه ریلی و اتصال به کشورهای همسایه گفت: این خط آهن موجب احداث مسیر جدید تمام ریلی در کریدور ترانزیت بین‌المللی شمال- جنوب می‌شود که پیش نیاز تکمیل کریدور ترانزیتی تمام ریلی شرق کشور جهت اتصال کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آب‌های آزاد جنوب است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور این پروژه را بزرگترین طرح ریلی کشور به طول 610کیلومتر دانست و افزود: راه‌آهن چابهار- زهدان از اسکله شهید بهشتی آغاز و با عبور از شهرستان‌های نیک‌شهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان منتهی می‌شود  و دارای 5 ایستگاه مسافری و تشکیلاتی، 25 ایستگاه درجه 3 در طول مسیر است.

وی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در مناطق محروم را بسیار حایز اهمیت دانست و افزود: شرکت ساخت با برنامه‌‌ریزی‌های مدون در چارچوب سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر توسعه مناطق محروم در تکمیل هرچه سریعتر طرح‌های راه و راه‌آهن به ویژه در استان سیستان و بلوچستان تلاش ویژه دارد و با اتصال این خط‌آهن به زاهدان و از طریق میرجاوه شبکه ریلی این استان را به خط سراسری و کشورهای پاکستان، افغانستان و کشورهای آسیای میانه متصل خواهد کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از این خط‌اهن حدفاصل چابهار- ایرانشهر اظهار داشت: این خط‌ آهن به طول 300 کیلومتر در چهار قطعه در حال انجام است که دارای پیشرفت فیزیکی 5.3 درصد در کل و 7 درصد در بخش زیرسازی است.

وی اعتبار هزینه شده در سال 94 را 3 هزار میلیارد ریال از محل منابع عمومی و هزار و 810میلیارد ریال از محل سایر منابع دانست و اظهار داشت: برای احداث این پروژه در بخش زیرسازی تاکنون هزار و 380 میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای تکمیل آن 45 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

شناسه مطلب : 3318|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *