ب
ب

بخشی از بزرگراه گرگان-آزادشهر-مینو دشت زیر عبور رفت

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از پروژه های استان گلستان از زیر عبور رفتن بخشی از بزرگراه گرگان-آزادشهر-مینودشت خبر داد و گفت: عملیات تکمیلی تعریض و چهارخطه نمودن محور گرگان-مینودشت به عنوان بخشی از بزرگراه سراسری بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-شیروان با پیشرفت فیزیکی 90 درصد در ماه گذشته زیرعبور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به استان گلستان از پروژه های این استان و پروژه های واقع در این مسیر بازدید کرد.

علی نورزاد در ابتدای این سفر در بازدید از پروژه  احداث باند دوم بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر گفت: 174کیلومتر از مسیر حدفاصل رودهن تا پل سفید و قطعاتی بعد از پل سفید تا قائم شهر چهار بانده شده است و پیشرفت فیزیکی متوسط حدفاصل گدوک تا قائم شهر 89 درصد است.

وی افزود: 13 کیلومتر از این مسیر به صورت ناپیوسته در قسمت هایی باقی مانده که پیشرفت فیزیکی این قطعات تا پایان اسفند ماه 1393  60 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه همچنین در بازدید از بزرگراه گرگان-آزادشهر-مینودشت ضمن مثبت ارزیابی کردن روند عملیات اجرایی این پروژه گفت: این بزرگراه به عنوان بخشی از بزرگراه سراسری بهشهر-گرگان-آزادشهر-بجنورد-شیروان به طول 100 کیلومتر است که با بهره برداری از آخرین قسمت آن به صورت چهارخطه در ماه گذشته تکمیل شد.

نورزاد اضافه کرد: در همین محور به منظور ارتقا ایمنی احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی علی آباد به طول 2.5 کیلومتر  در قالب اجرای عملیات قالب بندی کوله و ستون و بتن ریزی و همچنین عملیات حفاری شمع های پل در دست اجراست.

وی یادآور شد: قطعات 2 و 3 این بزرگراه نیز به طول 43 کیلومتر زیر عبور است و تقاطع بزرگراه با محور علی آباد-مزرعه کتول و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست انجام است.

تعریض جاده هراز به طول  118  کیلومتر پروژه دیگری بود که معاون وزیر راه و شهرسازی از آن بازدید کرد و گفت : این محور در حوزه استحفاظی مازندران به طول 105 کیلومتر حد فاصل شهر آمل تا ابتدای گردنه امامزاده هاشم است که برای چهارخطه شدن هدف گذاری شده و 65 کیلومتر از این محور در دست اجراست و 40 کیلومتر آن نیز به صورت 4 خطه زیرعبور  قرار دارد.

نورزاد اضافه کرد: ادامه محور هراز در محدوده امامزاده هاشم به طول 12 کیلومتر شامل 2 دستگاه تونل هر کدام به طول 3200  متر و راههای طرفین است که تونل شماره 1 و راههای طرفین حد فاصل دره پلور تا دشت مشاء در سنوات قبل به بهره برداری رسیده و تونل شماره 2 و راههای ارتباطی حد فاصل دشت مشاء تا آبعلی در دست اجراست و همچنین یک دستگاه پل بزرگ به طول 550 متر  واقع در دره آبعلی و به ارتفاع 80 متر از سطح زمین از ابنیه دیگر این محور است که مطالعات تکمیلی آن در حال انجام  است.

شناسه مطلب : 3130|
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار : 0
انتشار یافته : 0
نظر شما
نام: *
 
ایمیل :
 
نظر شما: *